Profesora Araceli Garcia Alva. Actividades para 1° A B y C de la asignatura de Inglés. Del 18 al 29 de Mayo 2020


ESCUELA SECUNDARIA OF.0529 “PASTOR VELAZQUEZ
TURNO: VESPERTINO
C.C.T: 15EES0969O
ACTIVIDADES PARA EL PERIODO DE CONTINGENCIA DEL 18 AL 29 DE MAYO DE 2020.
PROFESORA: ARACELI GARCIA ALVA              GRADO: 1    GRUPO: “A, B, C”             ASIGNATURA: LENGUA EXTRANJERA - INGLÉS
TODAS LAS ACTIVIDADES SERAN REALIZADAS EN EL CUADERNO
PRIMERA SESION: LISTENING COMPREHENSION
INSTRUCCIONES: Escucha la siguiente canción, completa la letra con las frases que están a la derecha (algunas frases se repiten) ; posteriormente revisa tus aciertos. (puedes transcribir la canción o si tienes la posibilidad de fotocopiarla)
UNCHAINED MELODY
by The Righteous Brothers

Oh, my love, my darling,                                                                            I’ ll be coming home, wait for me
_____________________________________
A long, lonely time.                                                                                       And time can do so much

And time goes by so slowly,                                                                      God speed your lovr to me
_____________________________________
Are you still mine?                                                                                         I’ve hungered for your touch

I need your love.
I need your love.
_____________________________________

Lonely rivers flow to the sea, to the sea,
To the open arms of the sea.
Lonely rivers sigh:
'Wait for me, wait for me.
______________________________________

Oh, my love, my darling,
______________________________________
A long, lonely time.

And time goes by so slowly,
_______________________________________
Are you still mine?

I need your love.
I need your love.
_______________________________________
SEGUNDA SESION: WRITING COMPREHENSION
INSTRUCCIONES: Traduce la canción de Unchained Melody en tu cuaderno.

TERCERA SESION:  READING COMPREHENSION
INSTRUCCIONES: Lee el siguiente texto y lo traduces a Español
Family
Familia
My name is Sangeeta. I am 11. I live in New Delhi, India with my father, mother, two brothers and three sisters. My grandparents also live with us. In India, family is very important. It is common to have grandparents, aunts, uncles and/or cousins living in the same house. My aunts, uncles and cousins also live nearby. We see each other often. My older brother is a computer programmer. Right now, he is in Australia. His company sent him there for one year. We all miss him a lot. We write him letters every week. I want him to come home soon.
CUARTA SESION: WRITING COMPREHENSION
INSTRUCCIONES: Contesta las siguientes preguntas de acuerdo al texto anterior “Family”
                            QUESTION (pregunta)                                          ANSWER (respuesta)
Q1: How old is Sangeeta?
A1: 
Q2: Which country does she live in?

A2:
Q3: Does she live with her parents?
 Who else lives with her?

A3: 
Q4: What does her older brother do?

A4: 
Q5: Where is he right now?

A5:
Q6: Does the family miss him?
How do you know?

A6:

QUINTA SESION: VOCABULARY
INSTRUCCIONES: En el cuaderno (en la división de vocabulario) realiza el vocabulario de todo lo que se encuentra en una biblioteca (25 imágenes)
SEXTA SESION: WRITING COMPREHENSION
INSTRUCCIONES: En el cuaderno en actividades escribe en español que es un ANTONIMO (ANTONYMS) y escribe 15 ejemplos en Inglés y su significado en Español.
Example:
Awake (despierto) – Asleep (dormido)                  Big (grande) – Small (pequeño)
Beautiful (hermoso) – Ugly (feo)                              Famous (famoso) – Unknown (desconocido)



Enviar evidencias al coreo: arisgarcia0777@hotmail.com

Comentarios

Entradas populares de este blog